Σκυταλοδρομία Γνώσης

a

Πρόσκληση σε ένα Σχολείο ορόσημο

Με χαρά και συγκίνηση σας προσκαλώ - στην Πορταριά όπως πάντα- στο Σχολείο που ξέρει να μας φέρνει κοντά! Αναφέρω τη λέξη «συγκίνηση» γιατί με αυτό το Σχολείο κλείνει για μένα ο πρώτος κύκλος του καθώς είναι η τελευταία φορά που έχω την ευθύνη του. Ευελπιστώ, φυσικά, να υπάρχει συνέχεια από νεότερους συναδέλφους που θα εκδηλώσουν ανάλογο ενδιαφέρον. Φυσικά, θα είμαι δίπλα τους στα αρχικά βήματα. Απευθύνω, λοιπόν, ανοιχτή πρόσκληση στους συναδέλφους που αγάπησαν το Σχολείο.

Μέσα από μια αναδρομή, σε όλα αυτά τα χρόνια, προβληματίστηκα για το περιεχόμενο. Σκέφτηκα την στερεότυπη πλέον απάντησή μου τόσα χρόνια στην, συχνή ερώτηση, γιατί οι Ουρολόγοι ξεχώρισαν και αγάπησαν τόσο το Σχολείο; ΕΠΕΙΔΗ ΔΙΑΦΕΡΕΙ.

Αφουγκράζεται τις ανάγκες του Ουρολόγου σε κάθε γωνιά της χώρας και προσαρμόζεται συνεχώς. Επιπλέον, το Σχολείο δεν έχασε ποτέ τη φρεσκάδα του μέσα στον χρόνο. Έτσι θα κλείσει αυτός ο κύκλος του: με φρέσκες ιδέες και θεματικές ενότητες και με ένα αντάμωμα των δασκάλων που εσείς αναδείξατε ως «απαραίτητους» σε κάθε σχολείο, μαζί με νεότερους που κέρδισαν την εμπιστοσύνη σας και καλούνται να φανούν άξιοί της στο μέλλον. Μαζί τους και επιλεγμένοι ειδικευόμενοι με ιδιαίτερα κλήση στην έρευνα και τη μάθηση. Η πρόοδος της Ιατρικής άλλωστε βασίζεται στη σκυταλοδρομία γενεών, και αυτό ήθελα να εκφραστεί και στο πρόγραμμα, όπως, άλλωστε, εκφράζεται και στο εικαστικό του φετινού Σχολείου.

Συγχρόνως, τιμούμε αυτούς που επί σειρά ετών πασχίζουν να μεταφέρουν τη γνώση, πέρα από ακαδημαϊκούς τίτλους που σε τελική ανάλυση δεν προσδίδουν ούτε αποδοχή, ούτε καταξίωση, και θα μείνουν στη συνείδηση όλων μας ως ΔΑΣΚΑΛΟΙ! Έτσι, στο φετινό σχολείο τιμούμε τον Διονύση Μητρόπουλο που, στη διάρκεια της πορεία του, πίστεψε και στήριξε διαχρονικά το Σχολείο.

Ανταποκριθείτε στο κάλεσμα αυτού του ιδιαίτερου φετινού Σχολείου και γίνετε μέρος της ιστορίας του. Ιδιαίτερη πρόσκληση σε όσους επί τόσα χρόνια συμμετέχουν ενεργά: Μην το χάσετε, θα σας ανταμείψει! Τα απλά, αλλά τόσο φιλόξενα, θρανία του σάς περιμένουν. Για μένα, προσωπικά, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να είμαστε μαζί τη στιγμή που θα παραδώσω τη σκυτάλη αυτής της 25χρονης – το πρώτο κλινικό φροντιστήριο του ΚΕΣΑΥ έγινε το 1998- προσπάθειας μου. Μιας επίπονης αλλά ιδιαίτερα δημιουργικής προσπάθειας και πορείας που με γέμισε ως άνθρωπο και σίγουρα με έκανε καλύτερο γιατρό και δάσκαλο.

Καλή αντάμωση στην Πορταριά!
Φιλικά,

Δημήτρης Χατζηχρήστου

Uroschool 2O24

 

σκυταλοδρομία γνώσης

 

 

 

 

25-28

ΑΠΡΙΛΙΟΥ>

PORTARIA HOTEL - ΠΟΡΤΑΡΙΑ ΠΗΛΙΟΥ

Διδάσκοντες Uroschool 2024

16ο Uroschool 2024

Είπαν για εμάς

Το σχολείο με την ιδιαίτερη προσέγγιση και την ζωντανή εκπαίδευση γνωρίζοντας τις ανάγκες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο ιδιώτης ουρολόγος έδωσε γνώση που εφαρμόζεται στην καθημερινή πράξη.
Γιώργος Παπαθανασίου
Ουρολόγος, Αθήνα
Γιώργος Παπαθανασίου
Παρακολουθώ χρόνια το σχολείο και μπορώ να πω ότι καλύπτει όλες τις ανάγκες ενός ιδιώτη ουρολόγου, που όσο καλή εκπαίδευση και να έχει, έχει ακόμα απορίες και πολλά πράγματα να μάθει. Άπειρα tips and tricks. Αναλυτικά, με τεράστια υπομονή και πάθος από τους εκπαιδευτές του, δίνουν νέο νόημα στη λέξη Δάσκαλος. Χωρίς υπερβολή, καθημερινά σε κάθε περιστατικό που αντιμετωπίζω, αναγνωρίζω τη συμβολή του σχολείου και είμαι πραγματικά ευγνώμων.
Τρύφων Δεμπεγιώτης
Ουρολόγος, Σπάρτη
Τρύφων Δεμπεγιώτης
Πρόκειται ίσως για το καλύτερο εκπαιδευτικό γεγονός κάθε χρονιά, καθώς ενδιαφέρεται για τους ιδιώτες ιατρούς και όχι μόνο για τους νοσοκομειακούς, αφού συζητάμε προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά στα ιατρεία μας, δίδονται λύσεις από εκπαιδευτές αλλά και από τους εμπειρότερους συναδέλφους. Πέραν της επιστημονικής φύσης του, βρισκόμαστε και γνωριζόμαστε μεταξύ μας οι ουρολόγοι. Γινόμαστε φίλοι!
Κοσμάς Ελευθεριάδης
Ουρολόγος, Ρέθυμνο
Κοσμάς Ελευθεριάδης

Είτε ως ειδικευόμενος είτε ως ειδικός ουρολόγος, από οποιαδήποτε θέση και αν υπηρετείς το σχολείο αυτό είναι το ιδανικό update για να συνεχίσεις να ασκείς σύγχρονη και υψηλού επιπέδου ουρολογία. Στο ιδιωτικό σου ιατρείο ή στην κλινική -πανεπιστημιακή ή μη- που δουλεύεις, για το επόμενο χρονικό διάστημα, στην καθημερινότητά σου, σίγουρα θα εφαρμόσεις και θα αποτελέσουν πηγή έμπνευσής σου όλα όσα άκουσες και διδάχθηκες κατά τη διάρκεια αυτού του σχολείου, ακόμα και μέσα από την αντιπαράθεση απόψεων, μέχρι τουλάχιστον την επόμενη φορά που θα ξανακαθίσεις στα έδρανα αυτού του απόλυτα διαδραστικού event.

Σπύρος Καμπάνταης
Ουρολόγος, Θεσσαλονίκη
Σπύρος Καμπάνταης

Συμμετέχω ανελλιπώς στο Σχολείο. Με άμεσο και πρακτικό τρόπο έρχεσαι σε επαφή με τις πιο πρόσφατες μεθοδολογίες, νέα υλικά και τεχνικές του πεδίου. Και το σημαντικότερο είναι ότι αυτό γίνεται πρακτικά και βιωματικά. Για 3 ημέρες καθηγητές και μαθητές γινόμαστε ένα! Και με την λήξη γεμίζουμε ανυπομονησία για το επόμενο κουδούνι.

Γιώργος Αυγενάκης
Ουρολόγος, Ηράκλειο
Γιώργος Αυγενάκης

Καταρχήν η έννοια γενικά ενός Σχολείου είναι ένα ‘’εκπαιδευτικό ίδρυμα σχεδιασμένο να ενθαρρύνει τους μαθητές να μαθαίνουν υπό την καθοδήγηση των δασκάλων’’. Το Σχολείο είναι πολλά πράγματα μαζί, ιδιαίτερα, ξεχωριστά. Oι δάσκαλοι γίνονται μαθητές και οι μαθητές δάσκαλοι. Το Σχολείο μας έμαθε ότι ‘’σημερινές επιβεβαιώσεις είναι αυριανές αμφισβητήσεις’’. Και κάθε χρόνο στην τάξη κάθεσαι με τον συμμαθητή σου στο ίδιο θρανίο !!!!

Χρήστος Λεβέντης
Ουρολόγος, Διδυμότειχο
Χρήστος Λεβέντης

Το uroschool αποτελεί εδώ και χρόνια την καλύτερη και αποδοτικότερη εκπαιδευτική διαδικασία για κάθε ειδικευμένο ουρολόγο που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα. Διαδραστικό, γεμάτο καθημερινά περιστατικά που πάνε την ουρολογική σκέψη ένα βήμα παραπέρα. Ισορροπεί εξαιρετικά μεταξύ της τεκμηριωμένης και της εξασκούμενης ιατρικής στη χώρα μας. Δίνει βήμα σε νέους επιστήμονες να κάνουν εξαιρετικές παρουσιάσεις. Όποιος συμμετέχει νοιώθει μέλος μιας ομάδας που δεν κάνει την παραμικρή διάκριση. 4 ημέρες γεμάτες νέα γνώση, εντατικές και κουραστικές κάποιες φορές, που όμως έχουν δημιουργήσει στο πέρασμα των χρόνων δεσμούς και φιλίες ανεξίτηλες. Ένα πραγματικό σχολείο.

Ήμων Παπαδανιήλ
Ουρολόγος, Αθήνα
Ήμων Παπαδανιήλ

Το uroschool αποτελεί, πλέον, έναν θεσμό στον τομέα της εκπαίδευσης των ουρολόγων. Παρακολουθώντας το, κάθε ουρολόγος ανεξαρτήτως εμπειρίας και φορέα εργασίας λαμβάνει γνώσεις για τις εξελίξεις τόσο της κλινικής όσο και της χειρουργικής ουρολογίας.

Παναγιώτης Μπαλαξής
Ουρολόγος, Θεσσαλονίκη
Παναγιώτης Μπαλαξής

Το Σχολείο είναι μία εκπαιδευτική εμπειρία ζωής που αγαπήσαμε. Μας διεύρυνε σημαντικά την αντίληψη της σύγχρονης ουρολογικής πρακτικής και εστίασε σημαντικά στα προβλήματα και ανάγκες του ιδιώτη ουρολόγου. Στο Σχολείο γίναμε όλοι φίλοι!

Βάϊος Παπαδημητρίου
Ουρολόγος, Λαμία
Βάϊος Παπαδημητρίου

H κορυφαία εκπαιδευτική διοργάνωση Ουρολογίας στη χώρα μας. Δεν πρόκειται για ένα συνέδριο, αλλά για ένα πραγματικό σχολείο. Ξεκίνησα ως μαθητής και πάντα θα νιώθω μαθητής του σχολείου. Μαθαίνω από τη συζήτηση, από τα μαθήματα, από την προετοιμασία μιας παρουσίασης, από τους συναδέλφους- φίλους πλέον μετά από τόσα χρόνια. Και θα συνεχίσω να μαθαίνω.

Γιώργος Κουσουρνάς
Ουρολόγος, Αθήνα
Γιώργος Κουσουρνάς

Σκυταλοδρομία Γνώσης

Θεματικές Ενότητες

Σκυταλοδρομία γνώσης

Ένα παιχνίδι γνώσεων πάνω σε εστιασμένα διλήμματα 10 πραγματικών περιστατικών. Ο συντονιστής, με μία διαφάνεια, παρουσιάζει το ξεκάθαρο δίλημμα σε ένα περιστατικό και ζητά τη γνώμη κάθε ομάδας χωριστά. Η μία ομάδα αποτελείται από νέους Ουρολόγους και η δεύτερη από εμπειρότερους δασκάλους του Σχολείου. Μια «συνάντηση» γενιών, μια σκυταλοδρομία γνώσης λοιπόν. Στο τέλος, πάλι με μία διαφάνεια, ενημερώνεστε για τον χειρισμό και την έκβαση του περιστατικού.

Uro 2 Opinion: Ενημέρωση ασθενούς

Ο ασθενής έχει ξενυχτήσει στο διαδίκτυο για να μάθει τα πάντα για το πρόβλημά του. Επισκέπτεται Ουρολόγους, πιστεύοντας ότι μια 2η γνώμη θα λύσει απορίες και θα μπορέσει να αποφασίσει για την πλέον κατάλληλη για αυτόν θεραπεία. Ένας Ουρολόγος στον ρόλο του ασθενή επισκέπτεται διαδοχικά 3 Ουρολόγους και υποβάλλει ερωτήσεις. Καθένας από τους 3 Ουρολόγους, φυσικά με διαφορετική προσωπικότητα και τρόπο επικοινωνίας, ενημερώνει και απαντά στις ερωτήσεις του ασθενή. Και όλα αυτά μπροστά μας ζωντανά!

Η Θέμις στο Σχολείο

Το σχολείο μεταμορφώνεται σε δικαστική αίθουσα. Ένα καθημερινό Ουρολογικό περιστατικό κατέληξε στα χέρια των νομικών. Ιατρική αμέλεια; Δύο έγκριτοι νομικοί αντιδικούν, οι πραγματογνώμονες καταθέτουν την άποψή τους και η τελική κρίση ανήκει, φυσικά, στον πολύπειρο Πρόεδρο του δικαστηρίου.

Εικονικοί ασθενείς

Στην πλέον διαδραστική ενότητα του Σχολείου, ξετυλίγεται η αφήγηση ενός περιστατικού. Παρακολουθούμε τις ιατρικές παρεμβάσεις και την εξέλιξη της νόσου στο χρόνο. Αλληλεπιδρά ο εκπαιδευτής με τους εκπαιδευόμενους και ψάχνουν τις βέλτιστες διαγνωστικές και θεραπευτικές λύσεις.

Κλινικά φροντιστήρια

Αναλυτική εκπαίδευση σε σύγχρονες διαγνωστικές εξετάσεις και θεραπευτικές τεχνικές. Βήμα-βήμα διδασκαλία και σε βάθος κατανόηση νεότερων τεχνικών και φαρμάκων που πλέον επηρεάζουν την καθημερινή μας κλινική πράξη.

Urosecrets

Τα μικρά μυστικά, απόσταγμα της κλινικής και χειρουργικής μας εμπειρίας είναι πλέον ένα ιδιαίτερα σημαντικό «συστατικό» του Σχολείου. Γιατί η εμπειρία των Ουρολόγων σπάνια καταγράφεται, και μεταφέρεται περιορισμένα τη στιγμή μόνο της κλινικής πράξης. Ευκαιρία λοιπόν να μοιραστούμε μικρούς θησαυρούς.

Ο νόμος του Murphy στην Ουρολογία

Ο Νόμος του Murphy είναι ένα γνωμικό που συνήθως αναφέρεται ως: «Οτιδήποτε μπορεί να πάει στραβά, θα πάει στραβά». Μέσα από μια σειρά ολιγόλεπτων ερασιτεχνικών χειρουργικών βίντεο – που τραβήχτηκαν στις αίθουσες χειρουργείων με τα κινητά συναδέλφων- παρουσιάζονται ιδιαίτερα δύσκολες στιγμές τις οποίες ο Ουρολόγος καλείται να αντιμετωπίσει.




Συχνές ερωτήσεις

Τι δεν είναι το Σχολείο;

Το Σχολείο δεν είναι συνέδριο, δεν είναι συμπόσιο, σεμινάριο ή ημερίδα.

  • Δεν έχει παρουσιάσεις ερευνητικών εργασιών 
  • Δεν έχει δορυφορικά συμπόσια 
  • Δεν έχει εκδήλωση έναρξης με προσφωνήσεις 
  • Δεν έχει κοινωνικό πρόγραμμα

Τι είναι το Σχολείο;

Μια συνάντηση ανθρώπων που αγαπούν τη γνώση, που αποφασίζουν να αφήσουν τις οικογένειές τους για 4 ημέρες, να κλείσουν τα ιατρεία τους, και το κυριότερο, να κλειστούν σε έναν χώρο από το πρωί έως το βράδυ για να ακούσουν, να σκεφθούν, να μοιραστούν τις εμπειρίες τους, να προβληματιστούν για τα λάθη τους, να αξιολογηθούν και να αξιολογήσουν, να εκτεθούν στους συναδέλφους τους. Μια εκπαιδευτική διαδικασία που βασίζεται στην ιατρική σκέψη πολύ περισσότερο από την ξερή παράθεση γνώσης. Γνωρίζοντας, έτσι, ότι από την επόμενη μέρα κάτι θα έχουν κερδίσει, κάτι θα εφαρμόσουν, από αυτά που μοιράστηκαν στο Σχολείο, στην ιατρική τους πράξη και θα θελήσουν να ξαναέρθουν τον επόμενο χρόνο!

Οι δάσκαλοι από την άλλη μεριά, γνωρίζουν ότι ο ρόλος τους δεν είναι ο κλασικός. Θέλει πολύ προετοιμασία, λίγες διαφάνειες αλλά μεστές, πολλά ερωτήματα για τους εκπαιδευόμενους, και κυρίως ανοιχτό μυαλό ώστε ακόμη και να αναθεωρήσουν οι ίδιοι τις απόψεις τους μέσα από τον γόνιμο διάλογο. Για όλα αυτά κάθε εκπαιδευτής θέλει πολλές ώρες προετοιμασίας, γιατί έχει πλέον μάθει ότι οι «μαθητές» δεν χαρίζονται, αξιολογούν και έχουν βάλει τον πήχη πολύ ψηλά.

Το Σχολείο λοιπόν είναι δύσκολο να περιγραφεί. Γιατί είναι κάτι δυναμικό, γιατί κάθε χρόνο ωριμάζει και «δένει» με τις ανάγκες των συμμετεχόντων, γιατί συνδιαμορφώνεται από τους 150 που συμμετέχουν. ∆εν θα μπορούσε να έχει περισσότερους «εκπαιδευόμενους», επειδή κάποιοι δεν θα είχαν τον χρόνο να συμμετέχουν και να δώσουν το χρώμα τους σε αυτήν τη διαδικασία μάθησης.

Σε ποιους απευθύνεται;

Το Σχολείο απευθύνεται αποκλειστικά σε Ουρολόγους, που, παρά τον φόρτο της καθημερινότητας, έχουν δείξει, διαχρονικά, ότι αναζητούν τη νέα γνώση και γι’ αυτό το έχουν αγαπήσει. Απευθύνεται ιδιαίτερα στους νεότερους συναδέλφους που, σε δύσκολους καιρούς, όπως αυτοί που διανύουμε, έχουν ελάχιστες ευκαιρίες συνεχιζόμενης εκπαίδευσης. Περιορισμένος αριθμός θέσεων διατίθεται σε ειδικευόμενους. Η δομή του σχολείου μέσα από φροντιστήρια, διαδραστικά σεμινάρια, βήμα-βήμα συζήτηση χειρουργικών τεχνικών και των επιπλοκών τους, καθώς και μέσα από ομάδες εργασίας, γίνεται προσπάθεια ομοφωνίας σε διαγνωστικά και θεραπευτικά διλήμματα με γνώμονα την τεκμηριωμένη Ιατρική και την κλινική εμπειρία. ∆ίδεται, επίσης, η δυνατότητα ευρείας συζήτησης απόψεων και, το κυριότερο, άμεσης επικοινωνίας εκπαιδευτών/εκπαιδευομένων.